Tak jesiennie się zrobiło...



Czujecie już jesień? ;)

 ja tak, szczególnie gdy rano, wychodząc z domu, ubrana w czarny, jesienny płaszczyk, weszłam prosto w gęstą, nieprzeniknioną mgłę... Widoczność była tak kiepska że nie umiałam odczytać numerów autobusów które właśnie odjeżdżały z przystanku, więc droga do szkoły zajęła mi trochę więcej czasu niż zazwyczaj, ale ojtam ojtam :)



...a co takiego Wam najbardziej kojarzy się z tą porą roku?

Czerwono-złote liście spadające z drzew, szeleszczące pod butami gdy idziesz aleją? Robienie ludków z kasztanów i żołędzi? Może dynie, jabłka... Śliwki, szarlotka i inne domowe ciasta, zjadane ze smakiem i zapijane kubkiem kakao. Ciepłe sweterki i płaszcze. Gorący kubek herbaty posłodzony miodem trzymany w dłoniach, dla ogrzania się po powrocie ze spaceru z psem?



A może zimny, porywisty wiatr i deszcz, od którego przemakasz w chwilę po wyjściu spod dachu? Szarość. Oczekiwanie na autobus na przystanku wśród mżawki. Kolejne obowiązki; praca, szkoła czy studia. Jesienna chandra, brak siły i motywacji do zrobienia czegokolwiek, coraz krótsze dni i konieczność wstawania, jak zwykle, o 6:30 rano, ale tym razem w całkowitych ciemnościach. Zimne poranki i wieczory...  I świadomość że będzie tylko gorzej, bo przecież to nawet nie jest zima - będzie jeszcze zimniej, ciemniej, bardziej ponuro i mniej słonecznie... 

W sumie sama nie wiem czy bronić tej pory roku, czy może sama ją oczerniać. Mam dni kiedy myślę, że ją uwielbiam, a innym razem jestem niesamowicie przygnębiona. Nie umiem przestawić się na jesień - chociaż w tym roku wychodzi mi to całkiem nieźle, przynajmniej jeśli chodzi o ubrania. Mam zakupione ciepłe buty, kilka sweterków, płaszczyk... Ale trudniej wychodzi mi przyzwyczajenie się do tych długich wieczorów, ciemności za oknem, zmiennej pogody...


Pocieszam się kubkiem herbaty i dobrą książką. Aktualnie popijam melisę z miodem gryczanym, a czytam "Kapelusz pełen nieba" z serii Świat Dysku Terrego Pratchetta... Znacie? Lubicie, czy może nie przepadacie?

A - muszę się pochwalić - w tym roku już byłam na jednym grzybobraniu! :D

Miłego wieczoru! :)


źródła obrazków: 1/http://kwana.com ; 2/ http://nicknieto.com/blog/general/hello-autumn/ ; 3 http://design-seeds.com/index.php/home/entry/mushroomed-autumn

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz, jaki zostawiasz ♥

Nie musisz jednak tu nachalnie się reklamować. Zawsze odwiedzam Wasze blogi. Umieszczając komentarz 'obserwujemy', zniechęcisz mnie do tego i na pewno do ciebie nie zajrzę. Miłego dnia :)

 
Obsługiwane przez usługę Blogger.

Obserwatorzy